Blaskagg

"Tänkte länge att den hette just Blaskagg. Alltså en blaskig variant av agg. Ett förstrött hat. Som en livsstil."

tisdag, februari 26, 2008

Bok i guld (och med tre namn)

Läser en guldig bok om knark och jag sitter på tunnelbanan när jag läser den. Klart att jag läser en bok om knark. Klart att jag sitter på tunnelbanan och läser. Jag är bakfull och att läsa om knark gör ingenting bättre. Inget gott kommer ur det. Så jag lägger ned boken om knark en stund (tar upp den igen dagen efter och den är väldigt bra när allt kommer kring omkring kring omkring). Tittar upp och snett emot mig sitter Ison och Fille-Fille med en tjej. De säger inte ett ljud till varandra. De verkar nervösa.

Jag tittar ut mot Globen och blåsten och tänker på Ingvar Storm och hans tack så mycket. Tänker att spanarna måste göra något tecken till Ingvar Storm när de är klara. Hans tack så mycket brakar alltid in så precist. De måste göra något slags tecken när de är klara med spaningen. Hur kan han annars veta att spaningen är klar, veta när slutklämmen kommer, hur kan han veta när han ska säga tack så mycket? Lyfter de på ögonbrynen vid slutklämmen? Sådär som man gjorde i Tecknet. Kotten kallade en del det spelet. Det var dumt tyckte jag.

1 kommentarer:

  • Klockan 27/2/08 11:24 , Blogger Jenkan sa...

    Kotten och Tecknet är ju två olika spel! I Kotten sorterade man ju ut alla tior och uppåt men i Tecknet använde man hela kortleken.

     

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida