Blaskagg

"Tänkte länge att den hette just Blaskagg. Alltså en blaskig variant av agg. Ett förstrött hat. Som en livsstil."

måndag, mars 17, 2008

Nour El-Refai

Hördu Nour. Den den låtsaskaktusen du gav Perelli. Den där gurkan du stuckit tandpetare i och gelehallon på. Den var kul. Men visst kom inte den idén bara till dig? Visst fick du den idén serverad och hyfsat klar? Du kom du på det när du lyssnade på Pang Prego den 9e mars, inte sant? Då, den 9e mars, pratade de om spexiga presenter som var roliga och sedan tråkiga och som sedan gått hela varvet runt och blivit roliga igen. Kringlan tog upp det där med låtsaskaktusen. Visst hörde du honom? Visst gjorde du det? Jag väntar på ett erkännande här.

Och vet ni vad jag just läste? Jag läste vem Nour, född 87, är ihop med. Estradpoeten Bob Hansson. Ska in ett utropstecken där någonstans.

2 kommentarer:

  • Klockan 18/3/08 23:29 , Blogger AmöbaBoy sa...

    Det är lite kul hur de har "kuppat" in Kringlan. Inga fanfarer och röda mattor direkt, de smög verkligen in honom.

     
  • Klockan 24/3/08 15:55 , Anonymous Anonym sa...

    min farmor brukade alltid ge mig en sån där gurk-kaktus när jag fyllde år som liten.. minnena flödar. är inte bob lite snuskgubbe nu, känns inte helt otippat heller..

     

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida