Blaskagg

"Tänkte länge att den hette just Blaskagg. Alltså en blaskig variant av agg. Ett förstrött hat. Som en livsstil."

tisdag, februari 17, 2009

Det är smeknamnet på en baseball-spelare som nu hamnat i blåsväder

Vad tycker du om A-rod frågar tanten på amerikanska och jag tvekar. Jag vet inte vad hon menar. Jag tänker på Enron och skulder och bedrägerier. Vill hon ha en analys här, av det ekonomiska läget i landet? Jag vet inte vad A-rod är för något, svarar jag. Va? skriker tanten. Det vet väl alla? Men jag är inte härfrån, ursäktar jag mig. Var är du ifrån, frågar tanten och jag svarar sanningsenligt. Abba, skriker tanten. Ja, och Ikea säger jag. Home of Ikea och Abba, säger jag. Abba, säger tanten, jag vill inte prata om Abba.

1 kommentarer:

  • Klockan 19/2/09 15:22 , Anonymous Anonym sa...

    Det kan också ha att göra med att vi i vår familj inte öppnar sportbilagan i tidningen..

     

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida