Blaskagg

"Tänkte länge att den hette just Blaskagg. Alltså en blaskig variant av agg. Ett förstrött hat. Som en livsstil."

fredag, februari 20, 2009

Homecoming Troy

Jag kommer hit och snackar med er för jag har inget annat för mig säger tanten i baren, och jag förstår om någon tycker att det blir väl mycket tant nu, här, men Florida svämmar över av tanter, förstår ni, tanter med hatt och tanter med läderhud, överallt i varje vrå är de, går de, ligger de, så det är bara att ta. Vi säger okej till henne, stå här och snacka. Great, säger hon och rosslar. Hon tar en sipp, hon tar en cigg. Tänder. Vi tittar på. Är du deras pappa, frågar hon Jonas och pekar på oss andra. Jag får inte höra min jukebox-låt och sedan är det morgon och jag ser om High School Musical 3 och sedan är jag hemma. Stockholm är minusklart och trots att jag har Miami-kläder på mig fryser jag inte.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida