Blaskagg

"Tänkte länge att den hette just Blaskagg. Alltså en blaskig variant av agg. Ett förstrött hat. Som en livsstil."

fredag, juli 10, 2009

Regel nummer ett enligt Fia: Skända inte värmlänningar i Värmland

Brukar göra en lista över mina favorittjejer, jag. Sådana jag beundrar och är kär i. Den är för föränderlig för att ristas. Men Fia har förekommit. Liv Strömquist har förekommit. Nour El-Refai har förekommit. Lowood-Therese har förekommit. Sophie Zelmani har förekommit. Nina Hemmingsson har förekommit. Hon i receptionen har förekommit. Hanna H har förekommit.

Jag satt där i Folkets park med Marcus och hans kollega och jag sa att jag tröttnat på Hanna H. Sa inget om en lista, utan bara helt apropå. Eller apropå att Lowood-Therese hade fått välja mellan Marcus och Hanna H i en intervju i tidningen och att hon valt Hanna H, och då ville jag bara säga att jag tröttnat på Hanna H. Det lät som att jag hatade Hanna H. Jaha, sa Marcus kollega, det är min polare det. Jag skämdes och det går inte att rädda situationer när man skäms.

2 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida