Blaskagg

"Tänkte länge att den hette just Blaskagg. Alltså en blaskig variant av agg. Ett förstrött hat. Som en livsstil."

tisdag, juli 05, 2011

Den gömda bänken

Vi letade efter en bänk men hittade ingen bra så vi gick och gick och gick. Ned i city, nedåt. Låtsades att vi hade semester, var turister, upptäcktsresande. Eller låtsades och låtsades. Vi hittade faktiskt gator och platser vi aldrig förut sett. Ett kvarter från gator och platser vi beträtt hundra gånger. Vi tryckte oss upp till observatiorielunden och nynnade med i andrastämman till The disappearance of my youth. Gick förbi filmaffischer som (ju) alltid har skådespelarnas namn i fel ordning. Det är som på pin kiv. Namnen står från vänster till höger men människorna står inte från vänster till höger. Aja, satte oss på en bänk äntligen och fortsatte nynna med i andrastämman och hoppades att ingen hörde.

1 kommentarer:

  • Klockan 6/7/11 14:36 , Anonymous elin sa...

    Jag är något sämre än dig på att kommentera, men jag läser hur som helst och du skriver bra. Det var för övrigt länge sedan jag såg Six Feet Under, eller åtminstone länge sedan utifrån serieår mätt. Jag minns att jag tyckte att den var väldigt bra, men jag måste nog helt enkelt se om den för att minnas lite mer.

     

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida