Blaskagg

"Tänkte länge att den hette just Blaskagg. Alltså en blaskig variant av agg. Ett förstrött hat. Som en livsstil."

torsdag, februari 17, 2011

De där mentala trösklarna

Jag kan inte tänka på svenska längre. Detta, det jag skriver nu och här måste jag säga högt för att få ut i Word. Jag ljudar ut det. Det går inte att tänka, för när jag tänker hör jag bara glubbglubbglubb och något annat språk jag inte kan och engelska, allt det där i en röra. Men svenskan är borta från huvudet, finns bara i tungan. Jag försökte inatt att tänka på svenska. Försökte intensivt, spände varje muskel i kroppen, knytnävar och knipögon och tillslut gick det. ”Jag är” tänkte jag på svenska. Det gick! ”Jag är” tänkte jag igen och sedan tillbaka till glubbglubb och oh no you didn’t som jag somnade med.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida