Blaskagg

"Tänkte länge att den hette just Blaskagg. Alltså en blaskig variant av agg. Ett förstrött hat. Som en livsstil."

fredag, februari 04, 2011

Om spinningledarna någon gång kunde köra New Order

Tänker att det är jag som styr beaten, att det är jag som spelar. Utan mina tramptag slutar musiken. Istället för tvärtom. Så är det, vänster pedal bastrumma, höger pedal virvel. Det är mitt knep, det är ett välfungerande knep. Pumpa nu för fan, allt bär och brister ej med mig, inte med mig. Kör, bara kör. Stefano är jätteitaliensk och går ut innan vi är klara, medan vi stretchar, men SKÄMS inte utan ler och nickar tack åt ledaren och får ett leende tillbaka. Le, se i ögonen, så gör man. Så ska jag göra. Le, hälsa, allmänt alltså, i alla situationer, varför är det så svårt. Stefano kan. Jag möter honom sedan och frågar varför han gick mitt i den italienska versionen av Leonard Cohens Hallelujah. Det var inte italienska, svarade han. Jag trodde det var svenska. Gud vad konstigt den här sången lät på svenska tänkte jag, säger han. Så skrattar vi sådär hääärligt.

3 kommentarer:

  • Klockan 4/2/11 13:23 , Anonymous Anonym sa...

    Kör bara, kööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööör

     
  • Klockan 6/2/11 19:52 , Anonymous Fia sa...

    Sisters of Mercy feat. Ofra Haza är det fetaste jag cyklat till! Lite New Order också skulle kanske göra spinningen behaglig.

     
  • Klockan 7/2/11 08:33 , Blogger blaskagg sa...

    Sisters... briljant.

     

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida