Blaskagg

"Tänkte länge att den hette just Blaskagg. Alltså en blaskig variant av agg. Ett förstrött hat. Som en livsstil."

fredag, mars 18, 2011

Mentats för mental härdsmälta

Ibland. När mina hörlurarna är kopplade till en pip-boy som på riktigt spelar Ink Spots falsettsorg från fyrtiotalet. Jag låtsas att Stockholm är wasteland. Skanstullsbron är delad på mitten, betongfundament som statyer på varsin sida om Årstaviken. Åhléns-klockan en ensam fyr, en referenspunkt i gyttret, och lite längre in skatteskrapan, som gömmer affärer, Intersport ockuperad av kackerlackor och muterade myror. I det där skrotar jag, rotar jag ut och in. Hittar en hårnål och blir så glad i magen, för nu, med den där hårnålen kan jag försöka dyrka upp ytterligare en dörr.

4 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida