Blaskagg

"Tänkte länge att den hette just Blaskagg. Alltså en blaskig variant av agg. Ett förstrött hat. Som en livsstil."

fredag, juni 29, 2007

Stiegs älsklingsböna heter inte Lisbeth

Orangea böcker överallt. Skuldra med tatuering. Folk har inte kommit till trean än. Inte jag heller. Den orangea tvåan överallt. Överallt, en invasion av orangea böcker. På snöret till exampel, som man tydligen säger på dialekt. Det är inte så mycket dialekt i den orangea boken. Inte heller i ettan. Men väl en massa kaffekokande. På varannan sida trycker någon igång bryggaren. Stieg Larssons ande gör hela Sverige koffeinsugna. Han kanske hade skrivit på något papper. Var i maskopi med olika kaffemärken. Kaffebönekartell. Det vore något för löpsedlarna.

3 kommentarer:

  • Klockan 4/7/07 09:46 , Blogger AmöbaBoy sa...

    Jag har inte heller kommit till trean än. Varje gång jag tänker på att jag har den kvar blir jag glad. Och varje gång jag råkar slå upp DN:s följetång blir jag rasande och bläddrar superfort förbi. Jävligt kul om man utan att tänka på det råkar skumma "Detta har hänt"-biten. Och de här illustrationerna, vad är grejen? DN ska inte få påverka min Stiegupplevelse, det är ett som är förbannat säkert.

     
  • Klockan 4/7/07 09:47 , Blogger AmöbaBoy sa...

    Förresten - strålande rubrik.

     
  • Klockan 4/7/07 11:31 , Blogger blaskagg sa...

    Har precis samma DN-upplevelse varje dag. Snabbt snabbt förbi. Och tack.

     

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida