Blaskagg

"Tänkte länge att den hette just Blaskagg. Alltså en blaskig variant av agg. Ett förstrött hat. Som en livsstil."

tisdag, juni 19, 2007

Ett sopnedkast. En soppåse.

Det är något med sopnedkastens sugande svarta hål som gör att man kramar åt lite extra. Trycker in påsen som ska slängas i hålet men släpper inte. Låter den dingla i tre sekunder. Visst är det här hushållssopor? Visst håller jag i sopor? Det är inte påsen med jympakläder? Tänker en gång till. Okej, släpper. Känner i byxfickan, hemmanycklarna ligger där de ska. Okej. Allt okej.

Tills nästa vecka. Hemmanycklarna i handen. Passerkort i handen. Soppåse i handen. Stanna nu, koncentration. Stoppa ned nycklar i höger ficka. Stoppa ned passerkort i vänster ficka. Okej? Okej. Öppnar locket till nedkastet, dinglar påsen, en sekund denna gång, släpper. Stänger locket. En susning genom kroppen. Allt okej.

3 kommentarer:

  • Klockan 20/6/07 08:29 , Blogger phluortanten sa...

    Precis min känsla varje gång, Jansie! Jag trodde det var villabarnet i mig som gett mig den känslan, men du är ju för bövelen uppväxt med sopnedkast. Tur att de är under utdöende..

     
  • Klockan 22/6/07 15:51 , Blogger AmöbaBoy sa...

    Det finns verkligen en stark känsla av att det som gått ner i ett sopnedkast, det är försvunnet. Det flyttas inte någon annanstans, det upphör att existera. Hej då.

     
  • Klockan 25/6/07 21:06 , Anonymous Anonym sa...

    tips:
    träningskläder - tygkasse
    sopor - kasse från mataffären, ihopknuten

     

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida