Blaskagg

"Tänkte länge att den hette just Blaskagg. Alltså en blaskig variant av agg. Ett förstrött hat. Som en livsstil."

onsdag, juni 27, 2007

Voffo

Jag må vara sist i Sverige. Det må jag verkligen vara. Säg till om jag är sist i Sverige. Och innan jag säger något annat ska jag säga att dialekter inte är mitt starka ämne. Låt oss fastslå att jag inte är dialektmästaren. Jag kan säga "glasväggar, vad fint du" på östgötska. Inget annat. Har börjat kalla råttor för rådisar i och för sig. Det är väl dialektalt. Stockholmska. Men bara så att ni förstår vidden av det som just slog mig. Okej:

Rumpnissar talar småländska.

1 kommentarer:

  • Klockan 4/7/07 09:41 , Blogger AmöbaBoy sa...

    Fick en rolig tanke angående Ronja och sånt när jag var på festivalen.

    Ronja kommer inspringande: "Pappa pappa jag såg en rumpnisse!"

    Pappa Mattis: "Ingen slang i mitt hus! Vad heter det egentligen?"

    Ronja (nedslaget): "Förlåt, pappa. Anal-Nils."

     

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida