Blaskagg

"Tänkte länge att den hette just Blaskagg. Alltså en blaskig variant av agg. Ett förstrött hat. Som en livsstil."

tisdag, juli 03, 2007

Viktigt att vara rätt. Mycket viktigt.

Tömmer så slaskbehållaren. Gröna döskallar seglar uppåt från den. Drar upp tröjan över näsan och håller andan. Lukten av kadaver i sockerlag smyger på mig, på hela mig, liksom sätter sig i kläderna som brandrök. Tänker fan. Packar ihop och lunkar mot bussen.

Jag är hyfsat ung. Har byxor som smalnar av nedtill. Det är rätt. Bredvid mig på bussen sitter en gubbe som ser ut att lukta kiss. Det är fel. Ser på de andra passagerarna att gubben får skulden för kadaverlukten. Tänker åh så orättvist. Tänker åh så skönt.

Sen vädrar jag kläderna på Mariatorget, äter sushi med händerna och pratar med ashårda japaner som dör innan de slutar spela musik och blir hederliga medborgare igen. Filmad blir jag samtidigt. Ikväll ska jag skriva en artikel. Den ska börja såhär: "Tokyo, you've got the rhythm in you."

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida