Blaskagg

"Tänkte länge att den hette just Blaskagg. Alltså en blaskig variant av agg. Ett förstrött hat. Som en livsstil."

onsdag, augusti 29, 2007

Gringräns

Vet inte om det är vanillos fina blogginlägg som försätter mig i rätt stämning. Men fem minuter efter att jag läst det blir Susanna Kallur intervjuad i radio, och hon har just gjort sitt livs lopp och ändå ändå ändå kommit en hundradel från pallen, och hon berättar, hon börjar från början, hon börjar från starten, och hon flyger över häckarna och tar knappt ens i och så kommer hon in mot slutet och hon berättar att hon krokar i någonstans, spänner sig och där, just där spricker rösten. Och det spricker i mig också. Och hon gråter ut sin frustration direkt i micken och frustrationen flyger genom luften in i antennen och ut genom min radio och in i min mage.

Jag måste ha passerat en gräns här någonstans. Någon slags åldergräns för när det börjar bli ok att grina igen. Sitter i min kur och lyssnar på radio och skitsaker, aldrig några riktigt viktiga saker, skitsaker får det att darra i underläppen. Kallurs snöpliga fjärdeplats, Winnerbäcks nya singel, Mona Sahlin som pratar om sin vän Anna Lindh, okej det kanske inte var någon skitsak, men jag kände henne inte och borde inte reagera såhär. Snart 26. En bra ålder att börja grina igen. 20 års paus. Sen var vi igång igen.

3 kommentarer:

  • Klockan 29/8/07 20:10 , Blogger Lyckan sa...

    Här är länken vet inte hur man gör den snygg lägger in en fin trailer som jag tror e kul

    http://movies.yahoo.com/movie/1809761737/video/3631941/

    http://www.youtube.com/watch?v=XEBA7k70w7Q&eurl=http%3A%2F%2Fwww%2Ethemovieblog%2Ecom%2Farchives%2F2007%2F08%2Fvideo%5Fhilarious%5Fedgar%5Fwright%5Finterviews%5Fsuperbad%5Fcast%2Ehtml

     
  • Klockan 30/8/07 14:28 , Blogger AmöbaBoy sa...

    Jag hade inte heller särskilt lätt att upprätthålla min image som hårding när Kallurs tårar kom. Såg dem på en 48-tums plasma, det kändes som att man kom alldeles för nära. Ändå kunde jag inte slita mig. Det kändes som att det var min tjej som grät och att det var min plikt att trösta henne. Det gjorde ont.

     
  • Klockan 5/9/07 14:50 , Anonymous Anonym sa...

    Tror det bara är nyttigt att gråta, det motverkar tex förkylningar. Det är väl skönt att yttre faktorer som Kallur eller sorgliga filmer kan tjäna till att inducera gråt. Man har liksom nåt att skylla på. Jag menar om man inte har gråtit på 20 år är det väl en hel del gammal sörja som behöver komma ut...
    /Px

     

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida