Blaskagg

"Tänkte länge att den hette just Blaskagg. Alltså en blaskig variant av agg. Ett förstrött hat. Som en livsstil."

lördag, augusti 25, 2007

Medan Fia övningskör till landet

- Det är så konstigt, säger Viktor. Vit choklad, det är så konstigt att det heter choklad. Det är ju inte choklad. Är bara typ… smör.
- Ja, säger jag. Det är sant. Ganska äckligt är det också.
- Jag tycker inte om någon choklad, säger Fia.
- Klart du gör, säger Viktor. Alla gillar choklad.
- Vit choklad… det är sant alltså, fortsätter jag. Vit choklad, det borde inte få kallas choklad om det inte är åtminstone någon procent kakao i. Finns det inte något EU-direktiv om det här?

Ingen svarar.

”Jag ska EU-dirigera dig” hade Anders svarat om han varit med. Han är på bröllop.

7 kommentarer:

  • Klockan 26/8/07 14:36 , Blogger Anders Ewerstein sa...

    True, word. Det hade jag sagt. F.ö finns det såklart ett EU direktiv om choklad här

     
  • Klockan 26/8/07 20:55 , Anonymous Anonym sa...

    Är inte skillnaden att den bruna färgen uppkommer när man rostar kakaobönorna vilket man normalt gör, men om man inte rostar dom blir chokladen vit.

     
  • Klockan 26/8/07 22:08 , Anonymous Anonym sa...

    Nej, alltså vit choklad innehåller bara fettet från kakaon + socker, inte själva kakaomassan. Därför borde det inte få kallas för choklad i min mening.

     
  • Klockan 27/8/07 05:25 , Blogger Unknown sa...

    Instämmer helt. Vit choklad är inte choklad.

    Många kaffeställen säljer "varm vit choklad". En bekant satt och drack en mugg när jag påpekade att halvljummen är likheten mellan denna dryck och sperma påfallande stor. Han sade: "Men det är ju så gott!" Jo jo.

     
  • Klockan 27/8/07 13:28 , Anonymous Anonym sa...

    Tja, enligt EU är vit choklad faktiskt choklad.. Och specifikationerna står nästan längst ned i Anders bifogade EU direktiv.
    Nån på jobbet har nångång pratat om att en persons chokladpreferens säger något om personens egenskaper...
    /Px

     
  • Klockan 28/8/07 22:58 , Anonymous Anonym sa...

    Imho så är vitchoklad äckligt o smakar bara socker! usch
    //Lyckan

     
  • Klockan 31/8/07 09:12 , Blogger AmöbaBoy sa...

    Jag tycker om vit choklad. Jag lyssnar på Gorgoroth och önskar att jag hade en liten "kakjävel".

     

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida