Blaskagg

"Tänkte länge att den hette just Blaskagg. Alltså en blaskig variant av agg. Ett förstrött hat. Som en livsstil."

måndag, augusti 20, 2007

Två stora tänder

Måndag morgon. Dags att sätta stämningen för veckan. Lägga ribban. Visa vart skåpet ska stå.

- Sup?! säger jag till halvtidaren på ett världsvant vis.
- Zap? frågar hon.
- Nej, sup. En förtkortning av what’s up. Alltså, man kan säga det om man känner sig tuff. Om man känner för att sätta stämningen. Hur är läget?
- Frusen, har flera lager tröjor på mig.
- Låter som feber, säger jag.

Sen funderar jag på en av de konstigaste saker jag vet. Att Four Non Blondes hit hette "What’s up". Men att de sjöng "What’s going on". Medan jag funderar blir jag biten av en råtta. "Fan" säger jag. Blir lite upprörd och måste ta en paus. Ska in till monstret nu igen.

2 kommentarer:

  • Klockan 23/8/07 11:28 , Blogger AmöbaBoy sa...

    Compton-stämningen dör lite om man på frågan "Zup?" får svaret "Frusen, har flera lager tröjor på mig." Svårt att fortsätta därifrån.

     
  • Klockan 31/8/07 11:07 , Anonymous Anonym sa...

    En sup är, såvitt jag vet, kortformen för "suppositorium", dvs medicin som man stoppar in i stjärten. Är det så konstigt då att halvtidaren blev en aning mållös?

     

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida