Blaskagg

"Tänkte länge att den hette just Blaskagg. Alltså en blaskig variant av agg. Ett förstrött hat. Som en livsstil."

söndag, augusti 19, 2007

Straffavdrag på vuxenpoängen

Vaknar av att något trycker i halsen. Öppnar inte ögonen. Känner bara på trycket i halsen. Röster från vardagsrummet. Just det. Spontanfest. Rosévin som jordgubbssaft. Till både utseende och smak. Klunkade, verkligen klunkade. Pratade med en Eva. Sa att hon såg ut som min mamma. Hon tog illa upp. Då visade jag ett gammalt kort, jämförde. Hon blev gladare. Jag tog ett kort på kortet och henne samtidigt. De var skitlika. Klunkade ännu mer. Sen trycker något i halsen. Det är fel. Det är helt fel. Öppnar ögonen. Jo, jag ligger i sängen. Spontanfesten är i full gång där utanför. Jag ligger på tvären. Jävla tryck i halsen. Jag spyr inte. Jag är vuxen nu. Jag spyr inte. Senaste gången var på Roskilde på stenåldern. I ett dike med brännässlor. Ravioli och Kiwi apertif. Men det var på stenåldern. Hundra år sen. Jag är vuxen nu. Jag måste spy. Går upp, snabba steg till toaletten, blundar, öppnar locket, kan inte andas. Och kan inte andas. Och kan inte andas. Öppnar ögonen en liten sekund. Jordgubbssaft. Med fruktkött.

”Du, vad gör din pojkvän där inne?” frågar spontanfesten Fia. ”Spyr han?”

”Blåskägg? Nej, han spyr aldrig. Aaaldrig.”

Jag blundar och vacklar tillbaka till det mörka rummet. Ingen jävlas med mig.

Vaknar av att solen bländar mig. Öppnar ögonen på ett piggt sätt. Går upp och sätter på datorn, kollar mailen. Har fått ett:

”Hej jag heter Björn o jag jobbar på Grunden i Göteborg.

Vi har startat ett community som är öppet för alla. Det är dock i första
hand för socialt eller intellektuellt funktionshindrade.”

2 kommentarer:

  • Klockan 21/8/07 10:40 , Anonymous Anonym sa...

    Var tvungen att skratta högt åt det här :D

     
  • Klockan 23/8/07 11:26 , Blogger AmöbaBoy sa...

    Fy vad lumpet av anonym att sno min kommentar. Det här inlägget har stor inneboende komik!! Tre stycken höhöhö-salvor fick jag ur mig innan jag kunde sluta.

     

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida