Blaskagg

"Tänkte länge att den hette just Blaskagg. Alltså en blaskig variant av agg. Ett förstrött hat. Som en livsstil."

söndag, december 23, 2007

Filter

Någon som dricker ur toaletten och jag vet inte om jag drömt orden eller om det är en konversation som ägt rum. Som vanligt på tunnelbanan. Som vanligt på en blå sits, på bron över Eriksdal. Det är då jag kommer på dem. Ord som jag känner igen men som har en oklar avsändare. Vet inte vad jag ska göra med dem, hur jag ska gå vidare. Kan inte avsluta tankegångar. Har inte den där talangen som Marcus Grahn och Jessica Gedin och Liv Strömquist besitter. Den där konsten att tänka klart. Tappar bort mig. Går vilse och börjar tänka på Mila istället. Barnet som spelar Mila. Kanske elva år och redan i klass med Jonas Karlsson. Kan inte fortsätta efter det, kan inte dra det längre. Hoppar över till Jordbro. De små pizzorna i Jordbro. Med Månskenssonaten över. Så gripande och livet är så sorgligt. Att allt bestäms så tidigt. Att den fria viljan är ett skämt. 1972-1981 än så länge, snart går vi på 1987. Håller på till 2006.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida