Blaskagg

"Tänkte länge att den hette just Blaskagg. Alltså en blaskig variant av agg. Ett förstrött hat. Som en livsstil."

onsdag, december 19, 2007

Slam-dunk

En tjej kommer in i vagnen och talar teckenspråk med sin mobiltelefon. Låter som en ganska snygg metafor för att drämma den i marken. Men det är ingen metafor. Hon talar teckenspråk med sin mobiltelefon. Ibland stannar hon upp och tittar på den. Sen börjar hon teckna igen. Jag vet inte riktigt var jag ska göra av blicken. Detta är en nyhet för mig. Att man kan göra såhär. Lyssnar på dunket från mina hörlurar. Försöker känna dunket. Det gör jag faktiskt, jag känner dunket. Vore jag döv hade jag satsat på Vomitory i spelaren. De har feta baskaggar. Dunkar på som fan. Borde man kunna gunga med till. Nicka med huvudet på tunnelbanan. Eller E-type.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida