Blaskagg

"Tänkte länge att den hette just Blaskagg. Alltså en blaskig variant av agg. Ett förstrött hat. Som en livsstil."

måndag, december 17, 2007

Stila

Ett glasspaket gör bulan glad. Eller ledsen. Beror på vilken sida man vill ta. Vilken fot man vill stå på. De ger mig vatten och kaffe. Tröstar som om jag vore fem. Ska vi ta ett nytt glasspaket? Börjar det där smälta? Jag kan inte riktigt tänka. Nej? Ja? Nej, det går bra med detta glasspaket. De där stjärnorna som disney ritar ovanför huvudet när någon slår sig. De stjärnorna som ibland blinkar och ibland hamnar framför ögonen och sånt i tecknade filmer när någon får ett slag i huvudet. De finns på riktigt.

3 kommentarer:

  • Klockan 18/12/07 09:48 , Blogger AmöbaBoy sa...

    Vad hände?

    Den värsta sortens huvudsmäll tycker jag är den som kan uppstå vid följande scenario:

    Jag vill kolla om det finns nåt godis högst upp i skåpet. Men jag är för kort. Och jag orkar inte hämta en pall. Så då böjer jag på knäna och hoppar upp i ett spänstigt hopp men såg inte att en skåpsdörr var öppen och hörnet stod rakt ut precis ovanför mig uuuuuh helvetes jävla kukoffer tänker man innan man riktigt fattar vad som hänt och när man fattar dränks man i självhat över sin klumpighet och vill helst inte finnas den närmsta kvarten.

     
  • Klockan 18/12/07 10:50 , Blogger blaskagg sa...

    Jag skulle stila.

     
  • Klockan 18/12/07 10:58 , Anonymous Anonym sa...

    Du är ju annars ganska van. Undrar hur många gånger du slagit huvudet i trappen hemma hos mamma?

     

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida