Blaskagg

"Tänkte länge att den hette just Blaskagg. Alltså en blaskig variant av agg. Ett förstrött hat. Som en livsstil."

onsdag, december 26, 2007

Klocka på armen

Lillkusinen som verkligen är lillkusinen, som i våra ögon är bebis, knappt talbar, den lillkusinen har inte tagit någon senap. Tycker du inte om senap frågar jag. Hon nickar. Men inte stark senap eller frågar jag. Sticker i näsan frågar jag. Hon nickar. Jag börjar tänka på sushi, wasabi. Det sticker också i näsan. Tänker att man kan få wasabichock. Har du ätit sushi någon gång frågar jag. Lillkusinen som verkligen är lillkusinen, som i våra ögon är bebis, knappt talbar, den lillkusinen tittar upp på mig, höjer ögonbrynen. Himlar med ögonen, säger eh… ja. Sedan är det sju sorters kakor och mjuk pepparkaka jojatackar.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida