Blaskagg

"Tänkte länge att den hette just Blaskagg. Alltså en blaskig variant av agg. Ett förstrött hat. Som en livsstil."

tisdag, februari 26, 2008

Vad är det värsta som kan hända?

Vi åker till Fias farfars polares svärsons polare och jag känner på Fias andedräkt att hon gråtit. Den luktar tång. Kolla, vi är på svennelinjen säger hon. Jag ser. Vi går upp ur underjorden och jag säger till Fia att hon får välja mat sen när hon är klar. Hon får välja eftersom hon kommer att ha varit så duktig. Kanske får hon ett bokmärke också. Okej säger hon. Sen går hon in och jag läser min guldbok och sen kommer hon ut och vi gör low-five och hon får välja mat. Eftersom hon varit så duktig. Du saknar bara en vattenflaska och några näsdukar säger hon.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida