Blaskagg

"Tänkte länge att den hette just Blaskagg. Alltså en blaskig variant av agg. Ett förstrött hat. Som en livsstil."

söndag, augusti 31, 2008

Svårt att spela oskyldig när man är oskyldig

Så somnar staden.
Och så vaknar maffian. Och väljer ut någon att mörda. Och så somnar maffian.
Så vaknar läkaren. Och väljer någon att skydda. Och så somnar läkaren.
Så vaknar polisen. Och pekar ut en misstänkt. Och så somnar polisen.
Och så vaknar staden till ett brutalt styckmord på Linda.

Jag tror att det är Jenny som är maffian säger jag. Va säger Jenny. Titta på henne! säger jag. Titta, nu flackar hon med blicken. Det är hon, jag vet det, det prasslade från soffan där hon sitter när maffian skulle välja offer, jag vet att det är hon, typiskt Jenny att mörda Linda också, så jävla typiskt, kom igen nu, vi röstar ut henne, låt inte några fler oskyldiga dö, nu röstar vi ut henne. Va säger Jenny igen. Okej säger de andra medborgarna och räcker upp handen. Vi röstar ut Jenny.

Så somnar staden.
Och så vaknar maffian. Och väljer ut någon att mörda. Och så somnar maffian.
Så vaknar läkaren. Och väljer någon att skydda. Och så somnar läkaren.
Så vaknar polisen. Och pekar ut en misstänkt. Och så somnar polisen.
Och så vaknar staden till ett brutalt styckmord på Fia.

2 kommentarer:

  • Klockan 3/9/08 01:23 , Blogger PinnKakan sa...

    jag fick rysningar. frågan är om det är av välbehag eller fruktan... eller kanske båda på samma gång...

     
  • Klockan 11/11/08 07:49 , Anonymous Anonym sa...

    Good for people to know.

     

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida