Blaskagg

"Tänkte länge att den hette just Blaskagg. Alltså en blaskig variant av agg. Ett förstrött hat. Som en livsstil."

tisdag, september 02, 2008

Hur man väljer

Tåg mot USA, tag plats. Ha en bra stängning. Jag sätter mig, sitter bredvid två med Fiendens fiende i händerna och jag har Fia i händerna. Och vad var det för fel med det här sätet egentligen, sättet du stannade vid sätet, stannade till och tittade ned och bedömde sätet som osittbart, det gjorde du, stannade, tittade, gick vidare till annat säte. Jag såg det. Och jag stannade vid samma säte och undrade vad du såg. Var det fel person som satt mitt emot? Var sätet smutsigt tyckte du? Jag provsatte mig på sätet. Det gick alldeles utmärkt. Sedan blev jag kvar. Nu har jag två Fiendens fiende framför mig och det är besynnerligt att de är två sådär samtidigt. Det är väl en bok från nittiotalet? Från åttiotalet?

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida