Blaskagg

"Tänkte länge att den hette just Blaskagg. Alltså en blaskig variant av agg. Ett förstrött hat. Som en livsstil."

torsdag, september 04, 2008

Jag hatar de där hårda erren

Han skulle kunna trycka på nödstopp nu. Vi står i en hiss, han och jag, och hissen ser ut som insidan av en container och han skulle kunna trycka på nödstopp nu, lysröret skulle kunna blinka och han skulle kunna trycka på nödstopp och vända som om och våldta mig nu. Våldta mig i en nedklottrad container. Dörrarna öppnar sig innan vi stannat och jag går ut. Gärdet. Sedan åker jag hissen ned igen. På tunnelbanan skrattar en pappa som snusar och en mamma som pratar med väldigt hårda r åt att deras bebis blivit hyperaktiv för att de bjudit den på kaffe.

2 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida