Blaskagg

"Tänkte länge att den hette just Blaskagg. Alltså en blaskig variant av agg. Ett förstrött hat. Som en livsstil."

onsdag, oktober 07, 2009

Om jag inte slutar snart kommer konvulsionerna

Hör på. Jag har lossnat från tiden. Jag svävar fritt, mellan nu och snart och då. Det hände i söndags, på Tekniska Museet, på Teknorama som låter som en nattklubb men egentligen är en dagklubb. Jag och S stod böjda över ett pussel när det hände. Något blött nedför min överläpp och jag kände med handen och handen blev rödfärgad. Det droppade ned på pusslet, ned på bordet pusslet stod på, ned på golvet bordet stod på. Droppade överallt och det gjorde inte ont men det snurrade, jag snurrade, och jag tittade uppåt och snurrade, svävade, svävar fortfarande.

2 kommentarer:

  • Klockan 29/10/09 22:09 , Anonymous kayser sa...

    Var det första ggn?

    Jag har aldrig blött näsblod. -"Det har du ju visst!" säger min fröken Asta, som säger fossingar till sina fötter, fast de är gamla och skynkliga och inte borde få heta fossingar. "När du skar av näsvingen och fick göra ett nose job, blödde du inte då kanske?" Jo, men det var ju inte SÅNT näsblod, säger jag och hon bara skrattar..

     
  • Klockan 29/10/09 23:10 , Blogger blaskagg sa...

    Jag har blött näsblod massor av gånger. Men det var första gången jag lossnade från tiden.

     

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida