Blaskagg

"Tänkte länge att den hette just Blaskagg. Alltså en blaskig variant av agg. Ett förstrött hat. Som en livsstil."

tisdag, mars 09, 2010

Coh, mary onettes, 500 days

Du talade till mig genom korsordet. Summer säger det, säger det så: Du talade till mig genom korsordet. Jag förstår inte riktigt men det har med ordet as att göra, för jag frågar om as, hur asagudar och döda djur egentligen hör ihop, hör de ihop? Och det där as fnulade Summer på tidgare på morgonen, när hon satt i soluppgången med korsordet, och as som as jag måste ju ha talat till henne genom korsordet. Jag ser framför mig hur Nicole Krauss och Jonathan Safran Foer satt så vid frukostbordet och telepaterade Kärlekens historia och Extremely Loud. Hur de befruktat varandra, korsbefruktat eller vad man säger. Som jag och Summer på tåget i solljuset och skrattrynkorna. I det gula varma motljuset, med kaffe, en kaffe, en/ett as.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida