Blaskagg

"Tänkte länge att den hette just Blaskagg. Alltså en blaskig variant av agg. Ett förstrött hat. Som en livsstil."

tisdag, juli 19, 2011

Det var lite konstigt gestaltat i Matrix där med katten

Blir signalfel ibland tror jag och syner liksom stryker förbi minnet innan de studsar mot bakhuvudet och gör mig varse. Jag har stått precis såhär framför detta förråd förut, böjt samma strån, och hon stod där precis så då med hakan i just den vinkeln. (Och sedan: Har jag?) Och sedan: Tagit det här bubbelglaset just så förut, precis när solen stod till hälften bakom den eken. Jag tror det är deja vu. Ja ja ja, det ska vara akuta streck och tålmodiga accenter över bokstäverna där som det alltid är i franska men jag orkar inte. I alla fall, jag upplever innan jag blir medveten om att jag upplever, eller hur, deja vu. Ibland betyder minst en gång i veckan. Ibland betyder ibland flera gånger under en timme. Ett blixtoväder av franska ord. Hej KP, är jag normal? I KP var allt normalt, oh vad skönt det var att läsa det, helt normalt.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida