Blaskagg

"Tänkte länge att den hette just Blaskagg. Alltså en blaskig variant av agg. Ett förstrött hat. Som en livsstil."

måndag, juli 11, 2011

Vi är jag är lik

När musiken kommer på leker vi att det är någon annans favoritlåt. Vi pekar på honom och dansar och ler, pekar på honom som för att säga yees dude, det är din låt, det är din kväll. Och sedan går det liksom spasmer i ben och bäcken och bål och vi tappar balansen som så många gånger förut. Dunsar ned på gruset och ser förvånade ut en stund. Vi plockar upp en liten sten och ger honom och vi säger tack-tack medan vi gör det och vi vet, det låter lite bakvänt men är det egentligen inte. Åååh, man blir så trött av att leka vi så vi leker sedan att allt är tyssst som i graven och om inte telefonen ringer så vaknar jag aldrig. Leker det. Det fungerar för han går, han smyger iväg och jag blundar och öppnar långsamt munnen och stelnar. Jag är det ruttnande liket i mulholland drive och när han kommer tillbaka och ser mig ska hans hjärta slå.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida