Blaskagg

"Tänkte länge att den hette just Blaskagg. Alltså en blaskig variant av agg. Ett förstrött hat. Som en livsstil."

lördag, juli 07, 2007

Göteborgaren

Göteborgaren glider in. Han ska på semester om några minuter. Kommer bara in för att kolla av läget innan han drar.
- Min granne hånade mig för mina solrosor, säger han. Har jag berättat det?
- Nej, säger jag fastän jag visst kommer ihåg att han gjorde det igår.
- ”Vad fiiint det blir” sa min granne till mig när jag stod och påtade i trädgården. Sarkastiskt.
- Fy fan alltså, säger jag.
- När jag var mindre brukade jag göra tidsinställda bomber. Vet du hur man gör sådana?
- Nej.
- Såhär va. Du borrar ett hål genom ett stearinljus tills du ser veken. I det där hålet proppar du in en kinapuff eller två och låter kinapuffens veke möta stearinljusets. Sen tänder du det där ljuset och låter det brinna. Går hem, och sedan mitt i natten så smäller det.
- Coolt.
- En sådan ska jag göra till min granne, säger han

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida