Blaskagg

"Tänkte länge att den hette just Blaskagg. Alltså en blaskig variant av agg. Ett förstrött hat. Som en livsstil."

tisdag, juli 24, 2007

Kalla pannkakor

"Jag tankade din tandborste" säger Fia innan hon smäller igen dörren. Tack. Jag antar att det betyder att hon hade bråttom, tog med sig tandkrämen för att borsta tänderna på jobbet. Och därför tankade min innan hon gick. Det blev lite för lite. Redan innan underkäken är klar har löddret tagit slut. Ersatts av saliv. Det ska visserligen fungera ganska bra ändå. Men det är äckligt. Jag slangar ur vakthunden Julias tandkrämstub efter det att hon gått. Innan det att vakthunden Julia gått hinner hon säga "Jävlar, vilket pannkakslass". Det stämmer. Pannkaka till middag, pannkaka till frukost, pannkaka till lunch. Jag är bara på frukosten än.

3 kommentarer:

  • Klockan 27/7/07 12:21 , Blogger AmöbaBoy sa...

    "Vakthunden Julia"?

     
  • Klockan 27/7/07 12:49 , Blogger blaskagg sa...

    Julia. Är det ett barn? En krukväxt? En vakthund? Nej, det är en kombo!

     
  • Klockan 8/8/07 00:04 , Blogger juvlia sa...

    Jahapp. Vakthund. Såhär går det när jag - trots regelbundna uppmaningar- inte läser din blogg. Du tjålar tandkräm och hittar på epiteter. Ska det vara så?

    Också börjar jag bara tänka på introt till "Banankontakt" när jag läser ditt svar till amöban.

     

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida