Blaskagg

"Tänkte länge att den hette just Blaskagg. Alltså en blaskig variant av agg. Ett förstrött hat. Som en livsstil."

söndag, september 02, 2007

Falsk marknadsföring

Sitter i soffan och har ont i huvudet. Kan inte röra ögonen. Varje gång jag nyser är det som om någon skjuter konfetti innanför pannbenet. En film som jag sett går på teve. Den handlar om drakar. Drakarna mot människorna typ. Jag kommer ihåg dess omslag. Det var säkert femton drakar som sprutade eld och slog med stjärten och morrade mot ett trettiotal attackhelikoptrar som fyrade av missiler och pepprade med sina miniguns. Oh vad fett tänkte jag. Den här måste jag hyra tänkte jag.

Det är någon som har tänkt fel här tänkte jag tio minuter in i filmen. Den utspelar sig ett decenium efter kriget på omslaget. Inte en attackhelikopter värd namnet. Inte en enda fajt. De kvarvarande människorna försvarar sig med brandslangar. Hade det varit brandslangar på omslaget hade jag aldrig hyrt den. Aldrig. Åh, vilken besvikelse. Fast Christian Bale är som vanligt skitbra. Han heter Quinn i filmen. Det passar.

Okej, har suttit med det här inlägget ett tag utan att publicera och nu var det faktiskt spännande.

3 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida