Blaskagg

"Tänkte länge att den hette just Blaskagg. Alltså en blaskig variant av agg. Ett förstrött hat. Som en livsstil."

tisdag, september 13, 2011

Stod i mörker

Klockan blinkade 100 när jag valde att gå upp. Den stod där röd och flimrade och bam bara så var jag uppe. Jag gick ut i hallen och hämtade stövlar och gick in i det andra sovrummet och ställde mig vid sängen där. Stod där och tittade. De tog mig i handen och vi gick till en vattenpuss som var brun och jag stampade stampade. Satte mig i vattenpussen och drack, ställde mig upp och stampade och tittade på vattnet som dallrade. Tänkte på en varmare dag när vi åkte asalångt nästan till Kalsta och badade i en sjö med en brygga och vi åt mat och jag drack vatten och sa ahhh med många h och sedan medan jag gnuggade mig i ögonen sa en av de som bodde där till en annan som bodde där att du, klockan är nästan 1000, och jag skrattade så åt det där, det lät så kul.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida