Blaskagg

"Tänkte länge att den hette just Blaskagg. Alltså en blaskig variant av agg. Ett förstrött hat. Som en livsstil."

fredag, juli 13, 2007

Jävla blåbär

En gröngöling flög just in i fönsterrutan här med en hög dunk och skrämde skiten ur mig. Förstörde mitt experiment skulle man kunna säga. Jävla gröngöling, tänkte jag. Jävla gröngöling. Sen fick jag dåligt samvete. Gick fram till fönstret för att se hur det gått för den. Den linkade uppför trädet intill på gröngölingars vis. Groggy, men vid gott mod. Jag är fortfarande lite skakis.

4 kommentarer:

  • Klockan 13/7/07 21:24 , Anonymous Anonym sa...

    A men hur då, hur linkar gröngölingar uppför träd (-stammar)? På sitt vis? Det skulle jag vilja se.

     
  • Klockan 16/7/07 16:57 , Blogger blaskagg sa...

    Uppåt, uppåt, titta höger, gå vänster, uppåt. Finns inga som klättrar på träd som gröngölingar. Smarta fåglar flyger upp.

     
  • Klockan 27/7/07 12:27 , Blogger AmöbaBoy sa...

    Upp, upp, ner, ner, vänster, höger, vänster, höger, B, A, start.

     
  • Klockan 27/7/07 12:38 , Blogger blaskagg sa...

    Just det, Konamikoden. Så går gröngölngar uppåt, som Konamikoden.

     

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida