Blaskagg

"Tänkte länge att den hette just Blaskagg. Alltså en blaskig variant av agg. Ett förstrött hat. Som en livsstil."

måndag, januari 16, 2012

För en stund var jag Radiohead

Vaknade just när Let Down glittrar och jag var så borta. Fann mig själv sedan i en flygstol och kvävde därför impulsen att sjunga med i falsetten. I stolsfickan framför glömde jag en Witch-tidning och jag hoppas att de inte slängde den, att någon annan tjej på tillbakavägen hittade den och tyckte om den, åtminstone bilderna om hon inte talade svenska. Jag hade fått låna mammas mobil för att kunna messa i utlandet och jag messade alldeles för tidigt. S stod i frossa och feber, väntade i två timmar.

Sedan: Jag kom hem, S kom hem. Det finns en bild på det, båda är hemma och kameran säger klutch när Let Down glittrar. Tio år sedan nu. Är det han som glittrar ikapp.

2 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida