Blaskagg

"Tänkte länge att den hette just Blaskagg. Alltså en blaskig variant av agg. Ett förstrött hat. Som en livsstil."

söndag, oktober 15, 2006

Teleterror

Ringde ett antal gånger för mycket idag. Jag hatar när det ringer. Telefonsignaler är som små regelbundna väckarklockor utportionerade i precis lagom irriterande dos. Dags att vara vakna, vara alert, gasa igång hjärtat, det kan vara viktigt, jätteviktigt kan det vara, sitt inte och slappa. Fy fan. Man kan inte chilla med en telefon i närheten. Det är kanske som de säger, bakåtsträvarna. Mobilerna har stressat upp våra liv ytterligare, man kan alltid bli nådd. Kan aldrig slappna av, måste ständigt vara på sin vakt. Funderar på att slänga telefonen i havet imorgon. Men nej, just det. Jag bor i fucking Linköping. En stad utan visioner, inga öppna hav ingen kust. Inga salta historier i väggarna. Jag vet inte. Jag har efter några års pluggande lärt mig att ta ledigt. Verkligen tvingat mig att ta fritid, trots att tentan hänger över mig. "Man måste chilla lite" låter det då. Det borde kunna appliceras på telefonen. Ring... ring... riiiing... "Nä, inte nu. Man måste chilla lite." Borde gå. Fast bara av att tänka på de där signalerna ökar hjärtfrekvensen lite, magen drar ihop sig litegrann. Måste gå.

1 kommentarer:

  • Klockan 16/10/06 22:50 , Blogger AmöbaBoy sa...

    I hear you, kompis. När det ringer på min mobil är det okej, visst kan jag bli lite stressad av det ibland men det är okej. Men när min hemtelefon ringer tar jag det verkligen som en personlig förolämpning! Och oftast från telefonen själv, åtminstone tills jag har svarat. "Men se till att hålla käften telefonjävel nån jävla gång då!", tänker jag.

    Jag tänker som sagt inte ta med mig nån mobil till Köpenhamn. Om det nu blir Köpenhamn, någon påpekade att jag inte borde välja en så intressant stad om jag ändå bara ska sitta inne och tjura och läsa. Hon föreslog "Sasniztz" eller nåt. Tror det ligger Österut. Skulle vara fett trist, sa hon. Kanske sticker dit.

     

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida