Blaskagg

"Tänkte länge att den hette just Blaskagg. Alltså en blaskig variant av agg. Ett förstrött hat. Som en livsstil."

tisdag, juli 10, 2012

När jag tittade ut tittade ned tittade ut

Han sa ”få se” och han fick se, och det var Syndicate som jag aldrig spelat men drömt om att spela, det skulle få en uppföljare stod det och han ville se, läsa notisen om det och det fick han och jag fick kontakt med en äldre kille. Han sa ”få se” och jag sa pausade freestylen och sa ”mm? mm.” och han läste och sedan sa han ”tack”. Ändå kontakt. Vi åkte buss och jag nickade för jag tänkte på ordspråket ”resan är målet”, tänkte på det och nickade för jag tolkade det bokstavligt, reste nu, fysiskt liksom, och det var roligare än när vi kom fram nästan alltid. Man fick matsäck och fick portionera ut det där hur man ville, kunde börja med Ballerina, småäta utan paus hela vägen. Jag var tretton och köpte tidning på engelska och läste om spel jag aldrig skulle kunna spela för vår dator var för långsam. Jag drömde istället. Köpte alltid den där engelska tidningen. Det var högstadiets leksakskatalog. Såg fram emot även alldeles för korta resor, en halvtimmes resa men jag skaffade ändå tidning och färdkost som jag hört morbror Sven säga en gång. Och jag tänker nu på alla leksaker jag drömt om, alla Syndicate jag föreställt mig spela, hur roliga de var. 

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida