Blaskagg

"Tänkte länge att den hette just Blaskagg. Alltså en blaskig variant av agg. Ett förstrött hat. Som en livsstil."

torsdag, december 07, 2006

Ocharmighet smittar av sig

Fick besök av en besiktningsman igår. Ska nämligen flytta ifrån den här pisstaden snart, och eftersom jag var den enda utan schema tvingade de andra mig att stanna hemma till halv elva på förmiddagen för att ta emot honom.

Besiktningsman: "Fan, bor du tillsammans med fyra brudar, höhö?"
Jag: "Ja."
Besiktningsman: "Fan, ett harem, höhö"
Jag: "Jo, den har jag hört förr. Fast fyra förresten, de är tre nu, en blev gravid och flyttade för ett halvår sen"
Besiktningsman: "Fan, gravid? Var det du eller, höhö?"

Jag vet inte, det berodde kanske på att han är besiktningsman. På att vi har stora brännmärken i golvet som jag var säker på att vi skulle få betala ersättning för. Och för att vi har matkrigsfläckar på väggen i köket. Och lösa golvmattor. Jag blev hur som helst fientligt inställd direkt. Inte upplagd för att charma en besiktningsman till att blunda för brännmärken och matkrigsfläckar och lösa golvmattor.

Det är dyrt att vara fientlig.

4 kommentarer:

  • Klockan 8/12/06 00:09 , Blogger AmöbaBoy sa...

    Åh, jag skulle vilja se tankekedjorna som leder fram till beslutet att faktiskt dra det unkna haremskämtet som ligger och skvalpar på tungan. Hur fungerar en sån människa? Christer Fuglesang är så sjukt mycket bättre människa än han.

    Fick du inte reda på huruvida (oj, stilpoäng!) ni skulle få pröjsa för lägenhetens skavanker eller ej?

     
  • Klockan 8/12/06 08:11 , Blogger blaskagg sa...

    Jo, 3500 spänn för golvet och egenhändig omtapetsering av köket. Surt.

     
  • Klockan 10/12/06 22:18 , Blogger AmöbaBoy sa...

    Motigt...

     
  • Klockan 15/12/06 16:16 , Blogger Peter sa...

    Men du behöver aldrig känna att du sålde dig billigt...

     

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida